Další

Kaufland v Česku konečně za ceny jako v Polsku. Víte, že spustili tuto novinku?

Kaufland v Česku konečně za ceny jako v Polsku. Víte, že spustili tuto novinku?

Česko se už delší dobu potýká s vysokou inflací a drahými cenami řady položek včetně potravin. Blýská se konečně na pověstné lepší časy?

Jaké změny přináší snížení DPH na potraviny

Už na Nový rok došlo ke snížení DPH na potraviny z původní sazby ve výši 15 % na 12 %. Rozhodla tak vláda, která se snaží lidem v obtížné ekonomické situaci ulevit. Ovšem se zásadní podmínkou: Obchodníkům totiž samozřejmě nemůže nařídit, za kolik mají prodávat. Ti musejí sami být ochotni novou sazbu daně do kalkulace jednotlivých položek promítnout.

Někteří obchodníci avizovali, že tak činit budou. A jak se ukázalo, nebyly to jen plané sliby. Konkrétně řetězec Kaufland začal se snižováníem cen u potravinářského zboží. Hned 1. ledna tento obchodník snížil cenu u 6 000 položek. Na konci ledna pak následovalo zlevnění dalších 400 položek. Tentokrát si zákazníci nakoupí levněji v sortimentu kosmetiky. A to dle aktuálně dostupných informací v průměru dokonce až o 30 %.

Právě kosmetiku sice podle vyjádření Kauflandu žádná změna nečekala, přesun do nižší sazby se tomuto segmentu vyhnul, ale z nákupního chování tuzemských spotřebitelů je jasné, že kosmetické a drogistické přípravky do košíků vkládají poměrně často. Může jít tedy o poměrně výraznou sumu z celkové částky nákupu. A ušetřit se nakupujícím nepochybně vyplatí.

Kaufland trvale zlevňuje stovky položek

Přestože Kaufland zlevňování uvedl kampaní s charakteristickým tyrkysovým vizuálem a heslem „oholené ceny“ nemá jít jen o žádné dočasné zlevnění, ale o trvalý krok. Nově by tak zákazníci Kauflandu na prodejnách měli, pakliže se chtějí zaměřit na tyto výrobky, jednoduše hledat neonové visačky s nápisem „levnější“.

Zlevňováním však novinky v oblíbeném obchodě nekončí. Zhruba další 1 000 položek se naopak měl dotknout přesun do vyšší sazby DPH. Společnost Kaufland však v tomto směru učinila vůči svým zákazníkům krok vstříc a rozhodla se ceny v tomto případě dále nenavyšovat.

Objevují se tak i první předpovědi, že se snad podaří vyrovnat situaci na českém trhu a tuzemští spotřebitelé budou moci nakupovat za konkurenceschopné ceny. Ti ostatně už realitu v místních obchodech pochopili a naučili se porovnávat. Za nákupy proto ten, kdo nebydlí daleko od hranic, často vyráží do Polska nebo Německa. Srovnatelné produkty lze za hranicemi mnohdy sehnat i o polovinu levněji.