Krása

Nejhorší kosmetika ze supermarketů: nekupujete ji 2024 i vy?

Nejhorší kosmetika ze supermarketů: nekupujete ji 2024 i vy?

Co je nejhorší kosmetika ze supermarketů se nedá říci úplně konkrétně, protože je to závislé na mnoha faktorech, včetně osobních preferencí člověka. Co může jeden vnímat jako nejhorší, může být pro druhého přijatelné. Přesto však existují charakteristiky, o kterých se dá říci, že jsou pro nevyhovující kosmetiku společné. Jaké to jsou? 

1. Špatné složení

Vždy je důležité, abyste si přečetla složení výrobku. Některé produkty obsahují až příliš mnoho chemikálií a látek, které vám mohou způsobit zdravotní komplikace, jako je například podráždění pokožky nebo alergie. Některé výrobky mohou obsahovat i rakovinotvorné látky, které jistě svému tělu dopřávat nechcete.

Detail na zkumavku s tekutinou v laboratoři.

2. Nežádoucí látky

Existují výrobky, které obsahují parabeny, ftaláty, sulfáty a umělá barviva, která vašemu zdraví a vzhledu jistě nepřinesou nic dobrého. Z hlediska dlouhodobého používání se může jednat o produkt, který může vážně ohrozit vaše zdraví. 

3. Negativní recenze

Nejhorší kosmetika ze supermarketů je taková, která je negativně hodnocena. Před koupí jakéhokoliv výrobku, o kterém zatím nemáte dostatek informací, byste měla přednostně zjistit, jaké zkušenosti s ním mají jeho uživatelé. Na internetu dnes najdete spoustu recenzí, ve kterých se dovíte, zda produkt funguje a zda plní, co slibuje. 

4. Výrobky bez certifikátů

Některé neznámé značky, především ty levnější, neposkytují dostatečné informace o tom, jak byl produkt vyroben a za jakých podmínek. Chcete-li si být jistá původem kosmetického výrobku, vyhledávejte spíše značky s certifikáty, jako jsou cruelty-free, organic nebo dermatologically tested. V takovém případě se jedná o produkty, které nebyly testovány na zvířatech, byly vyrobeny z přírodních látek a byly dermatologicky testovány.

Ruce mazající se neoznačeným krémem.

5. Negativně hodnocené značky

Obloukem se vyhněte kosmetice, která má špatnou reputaci. Zajímejte se o historii a současnost konkrétních značek před tím, než nakoupíte. Kontroverzní informace o daných firmách a nejasná sdělení či nedohledatelnost informací o značce jsou červenou kontrolkou, kterou byste neměla brát na lehkou váhu.