Síť prodejen Lidl čítá momentálně už 10 500 prodejen ve 29 zemích Evropy a v USA. Nové pobočky vznikají i v Česku. Kde všude?
Lidl má v Česku více než 300 poboček
V tuzemsku nyní má Lidl více než 300 poboček, což z něj činí největší podnik svého druhu na trhu. A nemělo by se jednat o konečné číslo. Informace o expanzi známého německého řetězce se objevily už v roce 2021. A od té doby tento obchodník svoje plány úspěšně naplňuje.
Nového Lidlu se tak například dočkali koncem roku 2023 v Hradci Králové, otevřela se tu v pořadí již pátá pobočka. Ve druhé polovině roku 2024 by také měl být dokončen další Lidl ve Velkém Meziříčí. Stavba byla zahájena na podzim loňského roku.
Média také přinesla na podzim 2023 informaci, že Lidl chystá stavbu nové prodejny v Holešově na Kroměřížsku. To potvrdilo všeobecný trend, kdy se tzv. retail parky stávají součástí menších měst. Stojí za tím strategické důvody, v menších městech vládne i nižší konkurence ve srovnání s hustě zalidněnými lokalitami.
Výše uvedené pobočky tak doplnily ty, které stihl obchodník otevřít už v první polovině loňského roku. Šlo o obchody v Kladně, České Lípě, Ústí nad Labem, Velké Bíteši, Frenštátě pod Radhoštěm, Pohořelicích, Ostravě, Děčíně, Poličce a Mukařově.
Lidl pracuje na další expanzi
Suverénně nejvíce poboček má momentálně tato společnost v Praze, a to dle posledních dostupných informací z ledna 2024 celkem 48. Na 44 místech najdou zákazníci obchod pod touto značkou ve Středočeském kraji. Nejméně prodejen má Karlovarský kraj, kde se jich nachází 9. V závěsu za ním se stojí Vysočina s pouze 11 provozovnami.
Ačkoli mateřská společnost v Německu pociťuje také problémy, zejména pak podstatně dražší energie, dopravu i logistiku, ale i vyšší náklady na nákupy zboží, a hlavně na financování dluhové služby, nemělo by to podle dosavadních informací zásadně ohrozit plány na expanzi další. A to ani u nás.
Tiskový mluvčí společnosti již v minulosti potvrdil, že Lidl i nadále v Česku hledá další vhodné pozemky pro výstavbu nových prodejen. Rozhodující je však, jak dále mluvčí upozornil, primárně spádová oblast.
Podobně jako konkurence se navíc i tento obchodník snaží kromě dobré dostupnosti nabídnout svým zákazníkům kvalitní a čerstvé produkty za výhodné ceny. Coby novinka by se také mělo dále promítnout rozšiřování samoobslužných pokladen.