Vlasy

Studené barvy na vlasy: Jak je najít v roce 2024

Studené barvy na vlasy: Jak je najít v roce 2024

Barvy na vlasy lze nejjednodušším způsobem kategorizovat na teplé a studené. K čemu toto dělení slouží a jak se v barvách na vlasy vyznat?

Jak je to s odstíny barev na vlasy

Většina žen v Česku patří k chladnému barevnému typu. Sluší jim proto studené barvy vlasů. Pokud se ovšem chcete obarvit na podobný odstín sama, bez asistence kadeřníka, prakticky neexistuje spolehlivý návod, jak to provést. Proč?

Dáno je to logikou značení a pojmenování odstínů. Tóny barev na vlasy v rámci profesionálních kadeřnických barev jsou ryze neutrální. Teprve přidáním pigmentů se z nich stávají odstíny studené nebo teplé.

Základní barevná paleta odstínů se skládá z těchto barev:

  • černá
  • nejtmavší hnědá
  • tmavě hnědá
  • střední hnědá
  • světle hnědá
  • tmavá blond
  • střední blond
  • světlá blond
  • velmi světlá blond
  • nejsvětlejší blond

Základní škálu pigmentů tvoří:

  • žlutá
  • oranžová
  • červená
  • purpurová
  • fialová
  • zelená
  • modrá

Škála pigmentů se liší u konkrétního výrobce. Výše uvedený přehled je pouze základní a u některých značek tak může obsahovat i jiné odstíny.

Přimíchat k základové barvě se může jeden pigment nebo dva. Například tak přimícháním modrého a zeleného podtónu k základní neutrální barvě může vzniknout odstín popelavý. Extra popelavý odstín pak obsahuje více modrého pigmentu a jde tedy o studený odstín.

Jak najít studenou barvu v drogerii

Pokud se plánujete barvit sama, čeká vás, s jistou nadsázkou řečeno, loterie s nejistým výsledkem. V profesionálních barvách číselný kód zřetelně určuje, o jakou barvu se jedná a jaký podtón obsahuje.

I barvy určené pro použití vámi samozřejmě číselné značení mají. Řídit se však můžete spolehlivě maximálně prvním číslem, kdy například „desítky“ odpovídají nejsvětlejšímu odstínu blond. Značení podtónů často výrobci vůbec k dispozici svým zákaznicím nedávají.

Název barvy je pro určení podtónu vodítkem značně nespolehlivým. Cílem pojmenování barev je totiž spíše vzbudit v nás lákavý dojem názvy jako „stříbrná blond“, nicméně jednoznačně jsou marketingové názvy na úkor srozumitelnosti a přehlednosti pro spotřebitelky.

Zcela nejjistějším způsobem, jak na hlavě získat to, co opravdu chcete, je se o barvení svépomocí vůbec nepokoušet. Spolehněte se na šikovnou kadeřnici.