Výživa a doplňky

Které vitamíny nekombinovat

Které vitamíny nekombinovat

Pokud se zajímáte o zdravý životní styl a máte vyvážený jídelní plán, jistě pro vás hrají důležitou roli i vitamíny. Určitě však víte, že některé z nich není vhodné mezi sebou kombinovat, protože se může snížit jejich účinnost či dokonce mohou vytvořit nežádoucí efekty. V následujícím článku se podíváme na některé vitamíny, které byste neměli kombinovat.

Hořčík a multivitamín

Hořčík je velmi důležitým minerálem, který tvoří složku suplementace u mnoha jedinců. Jeho příjem však může při souběžné konzumaci narušovat vstřebávání dalších minerálů, které se často nachází v multivitamínových přípravcích. Zároveň také platí, že problematické může být i současné užívání hořčíku a vápníků, které by mělo být odděleno určitou časovou mezerou.

Vitamíny D, E a K

Podle studií bylo prokázáno, že vstřebávání vitamínu K může být zhoršeno v případě, že přijímán společně vitamíny rozpustnými v tucích. Těmi jsou například vitamín E nebo vitamín D. Znovu tedy platí, že v ideálním případě je vhodné užívat tyto vitamíny s dostatečným časovým rozestupem.

Mohlo by vás také zajímat: Nejlepší kolagen na trhu – recenze

Měď a zinek

Pokud z nějakého důvodu užíváte doplňky stravy kvůli nedostatku mědi, měli byste vzít v potaz, že paralelní užívání zinku může mít na její vstřebávání negativní vliv. Snažte se proto případně oba suplementy užívat s rozestupem alespoň dvou hodin.

Železo a zelený čaj

Možná vás to překvapí, ale v případě, že přijímáte suplementy za cílem doplnění železa, může mít na jejich vstřebávání negativní vliv zelený čaj. Naopak železo může ovlivňovat účinnost zeleného čaje a tak je ideální čaj užívat pouze ve dnech, kdy doplňky se železem nekonzumujete.

Vitamín C a B12

Existuje evidence o tom, že vitamín C může způsobovat rozklad vitamínu B12 v trávícím traktu a tím snížit jeho vstřebatelnost, z tohoto důvodu se mezi konzumací obou vitamínů opět doporučuje dodržovat časové okno, které problémy odstraní.

Další vitamíny které nekombinovat

Náš výčet samozřejmě není kompletní a vitamínů, které by se neměly kombinovat je celá řada. Ideální je proto se před pořízením každého suplementu nejdříve poradit o jeho vhodnosti se svým lékařem. Pokud tuto možnost nemáte, informujte se alespoň u odborných prodavačů v obchodě, kde suplementy nakupujete, zda je vámi vybraná varianta vhodná.

Zdroj: www.sheknows.com

Share this post

About the author

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.