Lidl, významná mezinárodní maloobchodní značka, má bohatou historii sahající až do počátku 20. století. Z malého místního velkoobchodu v německém Heilbronnu se během této doby stal jeden z největších a nejuznávanějších supermarketových řetězců v Evropě i mimo ni. Historie značky Lidl je zkrátka opravdu velmi pozoruhodná.
Založení a první roky
První prodejna Lidl byla otevřena v německém Ludwigshafenu. Tento významný krok znamenal začátek expanze společnosti Lidl jako maloobchodního řetězce, který v současné době poskytuje cenově dostupné potraviny a zboží zákazníkům v mnoha státech.
Historie značky Lidl – rychlá expanze v Německu
Po úspěšném uvedení první prodejny se společnost Lidl pustila do výrazné expanze v rámci Německa.
- Do konce 80. let 20. století společnost založila více než 450 prodejen po celé zemi.
- A rychle si získala uznání díky svému neotřelému přístupu k maloobchodu.
Mezinárodní expanze jak další krok
V roce 1989 společnost Lidl podnikla odvážný krok a vydala se za hranice Německa a zahájila mezinárodní expanzi. Dnes působí ve 29 evropských zemích a ve Spojených státech amerických. A kdy se tento zajímavý (ovšem mnohými i značně zatracovaný řetězec) objevil u nás?
Lidl v České republice
V roce 2003 se Lidl prosadil i v České republice, a to otevřením hned 50 prodejen. V průběhu let značka rozšířila svou síť a v současné době provozuje více než 290 prodejen po celé zemi. Rychlý úspěch spočíval především v její robustní logistické a distribuční síti (aktuálně provozuje pět logistických center v Brandýse nad Labem, Cerhovicích, Měříně, Olomouci a Buštěhradě).
Elektronický obchod Lidl
Aby se společnost Lidl přizpůsobila vyvíjejícímu se maloobchodnímu prostředí, spustila v roce 2017 netrpělivě očekávanou e-shopovou platformu s nabídkou spotřebního zboží (potraviny zde bohužel nenajdete – a to ani ty trvanlivé).