Krása a móda

Vyplatí se nakupovat v Lidlu i v roce 2023? Známe odpověď

Vyplatí se nakupovat v Lidlu i v roce 2023? Známe odpověď

Síť supermarketů Lidl slaví v letošním roce dvacet let na českém trhu. Značka do Česka přišla jako reprezentant čistě diskontního řetězce a tomu odpovídalo i její nejznámější marketingové heslo: „Lidl je levný“. Platí to ale i v dnešní době? A vyplatí se do Lidlu chodit nakupovat?

Z diskontu stylovou prodejnou

Pokud si ještě někdo pamatuje, jak vypadaly prodejny Lidl v roce 2003 a v několika letech následujících, jistě nám dá za pravdu, že označení diskont bylo zcela na místě. Nízké ceny byly však vyváženy nepříliš pěknými interiéry prodejen a jejich neuspořádaností. Dnešní podoba v supermarketu se žluto-modro-červeným znakem je diametrálně odlišná. 

Lidl si dnes zakládá na moderní podobě interiéru prodejen, a zvláště jeho nové provozovny nebo ty které prošly rekonstrukcí, vypadají opravdu dobře. Zákazník v Lidlu rozhodně nemá pocit, že nakupování v tomto obchodě má smysl jen kvůli cenám. 

Sortiment a jeho ceny

Jedním z poznávacích znaků řetězce Lidl bylo vždy i to, že svým zákazníkům nabízel zboží značek, převážně německých, které jinde koupit nelze. Na druhou stranu v jeho sortimentu chyběla celá řada značek jiných, které jsou ve většině dalších obchodů běžně k dostání. V tomto ohledu se situace příliš nezměnila, byť v porovnání s minulými lety si již do regálů našla cestu celá řada zavedených značek, nespadajících přímo pod Lidl. Dnes již je možné koupit si v Lidlu některé jogurty, masné produkty, nebo nápoje, které jsou běžně k dostání i jinde na trhu. Exkluzivita většiny produktů ale zůstává. 

Co se ceny týká, Lidl již rozhodně není klasickým diskontem, kde je zboží levnější vždy a za všech okolností. Stále je zde k dostání celá řada produktů nabízených za výhodné ceny nebo ve větších ekonomických baleních. Existují však i produkty, které mají jiné obchody levnější. Velmi často je to případ Penny Marketu, který se dnes stylizuje do stejné role jako dříve Lidl, tedy do role obchodu diskontního typu. Při zprůměrování klasického nákupního košíku Lidl patří stále k těm levnějším obchodům, nelze však říci, že by byl za všech okolností nejlevnější. 

Závěrem

Jaký závěr tedy plyne z výše uvedeného? Odpověď na otázku, zda se nákupy v Lidlu vyplatí, není jednoznačná a záleží na tom, zda zákazníkovi vyhovují produkty exkluzivních značek, kterých je v Lidlu stále většina. Pokud ano, nákup v Lidlu je určitě dobrou volbou. Zákazník si v něm nakoupí v příjemném prostředí za obecně výhodné ceny. Pokud však zákazník preferuje produkty velkých výrobců, Lidl není příliš vhodný, neboť jich nabízí spíše pomálu.