Jen v málokteré evropské zemi se nesetkáte s obchody s typickým žluto-modro-červeným logem. I u nás patří Lidl k největším maloobchodním řetězcům a píše zde již dvacátý rok svého působení. Podstatnou část z této doby stavěl Lidl na heslu „Lidl je levný“. Platí to ale pořád? Konkrétně nás dnes bude zajímat jeho kosmetická řada.
Lidl a jeho „image“
V době, kdy Lidl vstoupil před dvaceti lety na náš trh, profiloval se jako diskont se vším všudy. V dnešní době je již ale jeho přístup jiný. Z Lidlu se stal standardní řetězec a jeho obchody vypadají moderně. Jisté specifikum si ale Lidl stále udržuje, jde především o to, že ve svých obchodech nabízí především produkty svých exkluzivních značek. Značky klasické se v některých případech dají v Lidlu také sehnat, jde ale spíše o určité konkrétní položky, nejedná se o pravidlo.
Právě nabídka vlastních značek ve spojení s většími baleními vede k tomu, že některé produkty jsou v Lidlu skutečně stále výhodnější než v jiných řetězcích. Doba Lidlu coby diskontu je již ale pryč. Otázkou je, jak v Lidlu vypadá situace v regálech s kosmetikou.
Lidl a kosmetika
Řetězec Lidl si většinou nespojujeme se sortimentem kosmetiky. I tu v jeho obchodech ale můžeme sehnat. A jak je u Lidlu obvyklé, i v jejím případě má Lidl svojí vlastní značku. Touto značkou je kosmetika CIEN a právě s ní se budete v Lidlu setkávat s přehledem nejčastěji. Mýdla, sprchové gely, hydratační krémy… většinu z toho má Lidl, resp. CIEN v nabídce.
A stejně jako u potravin platí i u kosmetiky, že ceny exkluzivních produktů se s konkurencí špatně porovnávají, neboť je třeba porovnat hlavně kvalitu srovnávaných produktů. Právě ona definuje výhodnost nebo nevýhodnost nákupu, samozřejmě v poměru k ceně.
Je však na místě říct, že kosmetiku CIEN lze sehnat i jinde než v Lidlu a také upozornit na to, že kosmetika není pro Lidl profilové zboží a její nabídka může být v obchodech omezená.
Kosmetika CIEN
Zákaznické recenze hodnotí kosmetiku CIEN poměrně dobře, alespoň v její cenové kategorii. Tím je řečeno mnohé: ano, kosmetika v Lidlu bývá levnější než odpovídající kosmetika zavedených kosmetických značek v tradičních drogeriích, současně je však kosmetikou dobrou, nikoliv špičkovou.
Zákazníci (res. především zákaznice) většinou uznávají, že kosmetika CIEN má příjemné aroma, je funkční a svoji roli splní. Často je však nižší cena vyvážena např. nepříliš dobrou strukturou krému apod.
Závěrem
Co z toho všeho plyne? Je Lidl dobrou volbou po nákup kosmetiky? Nelze pominout, že kosmetika je pro Lidl spíš okrajovým sortimentem (např. na e-shopu Lidl nemá ani svoji vlastní kategorii). Je tak možné, že neseženete právě to, co hledáte. Platí také omezení na jednu značku s občasným výskytem některých jiných produktů.
Na druhou stranu je ale kosmetika z Lidl cenově přijatelná a pokud s ní již máte pozitivní zkušenost, není důvod, proč si jí nekoupit znovu.