Krása a módaMóda

Nejhorší trička na světě: nenosíte jedno z těchto 4 také?

Nejhorší trička na světě: nenosíte jedno z těchto 4 také?

Každý z nás má v šatníku nějaké oblíbené tričko. Většina však vlastní i celý zástup oblečení, které jen nevyužité leží ve skříni. Jaký je mezi těmito kousky rozdíl. Proč některé oblečení milujeme, zatímco jiné si s velkým nadšením koupíme a od té doby jej nikdy nevyužijeme? Ta nejhorší trička na světě mají několik společných rysů. Jaké to jsou?

Nepadnoucí

Abychom oblečení skutečně využili, musíme se v něm cítit dobře. A takový pocit můžeme mít pouze v kouscích, které nám výtečně padnou. Pokud máme pocit, že nás tričko někde škrtí, tahá nebo nám naopak přidává zbytečná kila, patrně jej zastrčíme někam dozadu do skříně a po letech ho s velkou slávou téměř nové vyhodíme. Takové počínání však zbytečně zatěžuje nejen naši peněženku, ale i životní prostředí. I trička si proto vždy dobře vyzkoušejte. Vezměte si s sebou do kabinky klidně několik velikostí.

Špatně střižená

Při výběru nového trička se zaměřte na jeho i střih i provedení. Pokud se vám na první pohled a vyzkoušení zdá produkt skvělý, udělejte ještě jednu věc. Dobře si prohlédněte vzorek na tkanině. Pokud se bavíme o klasickém úpletu, pak jej tvoří miniaturní svislé proužky. Pokud směřují rovně dolů, tričko se pravděpodobně ani po několika vypráních nezačne „točit“ do strany.

Nekvalitní

Poznat kvalitní tričko je poměrně složité. Cena nám sice může napovědět, rozhodně zde ale neplatí přímá úměra. Dražší trička nemusí být lepší a naopak. Kvalitní trička jsou ale vyrobena z kvalitních přírodních materiálů. Nejobvyklejší bývá bavlna. Pokud je ještě navíc v bio kvalitě, je to skvělé. Snažte se číst cedulky a vyhněte se tričkům s příměsí syntetických látek. V létě se v nich budete zbytečně potit a pravděpodobně vám nevydrží ani z poloviny tak dlouho jako 100% bavlněné.

Fast fashion

Pokud si to můžete dovolit, snažte se dávat přednost naší domácí výrobě a upřednostňujte malé značky. Ta nejhorší trička na světě jsou totiž taková, co skončí na skládce, aniž by měla možnost dostat se ke svým zákazníkům. Textilní průmysl tímto způsobem velmi zatěžuje planetu. Jde o chování (plýtvání), které si menší značky jednoduše nemohou dovolit. A proto bychom měli podporovat především ty, kteří dělají svou práci dobře.