KrásaKrása a móda

Parfémy, které už nejsou k dostání: 4 zapomenuté vůně

Parfémy, které už nejsou k dostání: 4 zapomenuté vůně

Říká se, že až s parfémem je žena konečně oblečená. Právě pomyslný punc, třešničku na dortu vytváří ikonická vůně, která není na první pohled viditelná nebo snad ano? Správný parfém prý dělá ženu sebevědomější a tím pro muže atraktivnější. Každý rok je na trh uvedeno přes 200 nových parfémů, je logické, že ne všechny jsou schopné odolat v průběhu let podobně jako Chanel N°5. Pojďme se společně podívat na čtyři ikonické vůně, které již odvál čas, ale v srdcích žen zůstanou na vždy. Které to jsou?

Legendy, které patří právem do parfémové historie

Envy, Gucci

Parfém Envy od světoznámé značky Gucci byl na trh uveden v roce 1997. Parfumér Maurice Roucel do ní chtěl vštípit eleganci, sofistikovanost a diskrétnost. Ovšem rozhodně ne všednost, neboť byla vůně parfému do značné míry odlišná a ženy se díky ní cítily výjimečně. Jednalo se o květinovou vůni, která byla tím správným doplňkem na jarní dny.

Právě tato ikonická vůně pomohla vrátit zpátky na vrchol mezinárodních prodejů v té době upadající značku Gucci. A i když byla posléze nahrazena modernější verzí Envy Me, stala se jakousi legendou ve světě parfumerii a taky ikonou této značky.

Aura, Loewe

Další z ikonických vůní, kterou již bohužel na pultech parfumerií nenajdete. Jak už z názvu vyplývá, ikonou byla právě díky své auře, kterou vůně vyzařovala. Představovala silný postoj k životu a nespoutanost.

Aura byla orientální květinová vůně, která byla uvedena na trh v roce 1994 a míchala v sobě tóny kůže, malin a cedrového dřeva. Vůně byla silná, plná, květinová se sladko-ovocným nádechem.

Dior Homme Intense

Parfém pro muže, který už se několik let nevyrábí, přesto si našel miliony fanoušků po celém světě. Směs pižma, dřeva a květin vytváří nezapomenutelnou kompozici, která představovala vlastní osobitost.

Dior Homme Intense byla velmi intenzivní a smyslná, ale zároveň všestranná vůně, která byla ideální pro jakoukoliv příležitost.

Noa, Cacharel

Láska na první přičichnutí, tak by se s čistým svědomím dala pojmenovat vůně Noa z konce 90. let. Za jejím zrodem stojí Olivier Cresp, který chtěl vytvořit jedinečnou a osobitou vůni.

Decentní, něžná, ale zároveň velmi ženská, tak by se dala tato vůně popsat. Byla ideální na každodenní nošení a měla jemnou a nevtíravou vůni.