Jak obnovit svalovou hmotu

Museli jste na delší dobu vynechat cvičení, takže jste přišli o svaly a nyní byste je rádi získali zpět? Připravili jsme pro vás článek ve kterém si rozebereme, jak obnovit svalovou hmotu a dosáhnout toho co nejrychleji.

Role svalové paměti

Hned na začátek pro vás máme dobrou zprávu. Pokud jste v minulosti disponovali určitým množstvím svalů, které jste vlivem pauzy od cvičení ztratili, budou se vám zpět nabírat podstatně lépe, než kdybyste je nikdy neměli. To je zapříčiněno tak zvanou svalovou pamětí, která zajišťuje lehčí průběh celého procesu.

Objem cvičení

Pro nabírání svalů je lepší volit tréninky v nižší intenzitě. Po delší pauze budete navíc potřebovat určitou aklimatizační dobu, a proto je vhodné pro začátek zvolit variantu tří tréninkových dní v týdnu. Zároveň nezapomeňte na kvalitní regeneraci a mezi jednotlivými tréninky si v ideálním případě dopřejte jeden den volna.

Správná volba cviků

Velmi důležitým elementem pro obnovení svalové hmoty je samozřejmě také dobře poskládaný trénink. Pro nabírání je vhodné zvolit zejména komplexní vícekloubové cviky jako například benchpress, mrtvý tah nebo dřep. Zároveň je vhodné provádět nižší počty opakování.

Správný jídelníček

Jestliže chcete nabírat budete muset jídelníček nastavit tak, aby jste byli v mírném kalorickém přebytku. Zároveň pro budování svalové hmoty musíte klást důraz na odpovídající zastoupení bílkovin ve stravě. Využít můžete také dostupné suplementy, které vám mohou být nápomocné.

Zdroj: experiencelife.lifetime.life