Další

Auta, která už na silnicích nepotkáte: vzpomínáte na tyto 3 veterány?

Auta, která už na silnicích nepotkáte: vzpomínáte na tyto 3 veterány?

Novými auty se to na silnicích jen hemží. Pokrok nelze zastavit a tak se kromě klasických aut setkáváme i s hybridy. Pojďme zavzpomínat na vozidla, která na českých silnicích vídáme už jen velmi zřídka. Na auta, s kterých se postupem času stali veteráni.

Škoda Rapid 130 byla vyráběna dlouhých 10 let

Historie značky aut Škoda spadá až do roku 1895. Nejedno z aut této značky tak již v dnešní době patří mezi veterány, které na silnicích potkáváme pouze zřídka. Mezi takové se řadí i Škoda Rapid 130. Vozidlo vyráběné od roku 1981 do roku 1990 bylo sportovně laděným typem osobního automobilu. Škoda Rapid 130 se od ostatních vozů této značky odlišovala nejenom ve více skloněném čelním skle a snížené střeše. Jednalo se také o vozidlo pouze s jedním párem dveří. Za téměř 10 let výroby došlo ke zhotovení více než 10 tisíc kusů. Novinku Škoda Rapid přinesla i v oblasti motoru. Ten byl z 1174 cm3 zvětšen na 1289 cm3.

Trabant si zamiloval nejeden řidič, učaroval výkonem i designem

Milovníci starých aut nedají dopustit ani na tradiční značku Trabant. Tyto vozy byly v minulosti vyráběny automobilkou Sachsenring, která svého času sídlila v Zwickau. I když došlo k výrobě hned několika typů této značky, my se podíváme na tradiční Trabant P50. Jeho zkušební výroba začala na 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce. Sériová výroba byla spuštěna o pár měsíců později. A sice v létě 1958. Trabant P50 byl vybaven čtyřstupňovou převodovkou, která byla ovládána zahnutou tyčí vpravo od volantu. Čtvrtý stupeň byl opatřen volnoběžkou.

Vůz byl určen pro čtyři osoby. Přední sedadla byla sklopná a interiér byl dekorován barvou slonové kosti. Vozidla byla vyráběna ve čtyřech odstínech. Lak byl buď světle červený, světle modrý, světle žlutý nebo šedomodrý. Postupem času se Trabant začal vyrábět i v několika barevných provedeních najednou. Maximální výkon vozu byl 18 koní.

Malý Renault 4CV známe všichni jako želvičku 

Posledním z veteránů, na který budeme vzpomínat je veterán Renault 4CV. Tento osobní automobil francouzské automobilky Renault byl vyráběn od roku 1947 až do roku 1961. Protože se stal velmi populárním modelem, vyrobeno bylo více než milion kusů. Lidé si jej zamilovali především kvůli malé velikosti. Vzadu umístěný motor obsahoval řadový čtyřválec o objemu 750 cm³. O design vozu se postaral Louis Renault. Za karosérií stál Robert Barthaud. I když již na silnicích toto auto příliš často nepotkáme, stalo se miláčkem všech sběratelů jejich zmenšenin.